2013. ápr 01.

Véletlenszerűen húsvéti Tamp&Pull-os

írta: kavekotyogo
Véletlenszerűen húsvéti Tamp&Pull-os

Egyáltalán nem terveztem húsvéti bejegyzést. Húsvétot sem, mert ki vagyok akadva az időn, és abban maradtam magammal, hogy elhalasztom akkorra, amikor tényleg tavasz lesz. Már kint futni sincs kedvem, mert nagyon ideges lettem, amikor elő kellett megint szedni a téli aláöltözeteket, hóban futni januárban szuper, a novemberi zuhogó eső is oké, ugyanez áprilisban roppant bosszantó. Valamivel fel akartam mégis dobni ezt a vasárnapi munkanapot, szóval elmentem szépen abba az edzőterembe, ahol a futógépről lehet látni a Dunát és nézni a HÉV-et meg a Lágymányosi hidat, és súlyzóztam is hosszasan. Előtte valami csodában reménykedve megnéztem 1) az időjárás előrejelzést, 2) a Tamp&Pull FB oldalát. Előbbi részéről semmi pozitív fordulat, az utóbbin viszont ezt találtam:

"VASÁRNAP is nyitva vagyunk 11-18:00!!!Ezentúl mindig :-) Most szombattól minden hétvégén 11-18:00ig várunk Titek!Sőt Húsvét ide vagy oda, vasárnap és hétfőn is 11-18:00ig csapoljuk az espressokat, csepegtetjük a filtereket Nektek, hisz most biztos lesz időtök betérni hozzánk! :-)"

Kicsit ugrándoztam örömömben, és eldőlt a napirend is: bepakoltam a napi olvasnivalót, hogy amíg haladok a mű megírása felé, edzés után a felhalmozott endorfint megküldjem némi minőségi koffeinnel. Bejegyzés ebből még nem lett volna, ha Dávid, a barista, aki megnyerte a mai ügyeletet a T&P-ban, nem készít nekem egy ilyet (is), és ráadásul lesz olyan jó fej, hogy finom utalásomra jól rezonálva ("de kár, hogy nincs fényképezős telefonom") lefotózza és el is e-mailezi nekem:

20130331_135607 kicsi.jpg
A nyúl jel. Meg kell csinálni a T&P-bejegyzést, most, ma. Kétségtelenül a város három legjobb kávézójának egyike, az alapításról és hogy mennyire menőség, itt van bővebben, nem másolom át. Ők is világosra pörkölt kávékkal dolgoznak, Has Bean, van nagyon sok "filteres" eszközük, például karlsbadi is, ami az osztrák-német kávékultúra egy meglepően szimpatikus hagyatéka kb. 100 évvel ezelőttről.

DSC09013.JPG(Coffeepots and Coffee Makers, by Edward Bramah, Wigston, Leicester, Magna Books, 1990. p58)

Ilyet most nem ittam, de magamhoz vettem egy presszót és egy cappuccinót Guatemala Planillo Marogogype kávéból, és bár óvatlanul rágóztam előtte (ezt vajon még hányszor játszom meg? jó, tényleg nem terveztem blogolni, mentségemre szóljon), a toffee-s édes ízek nagyon szépen átjöttek, ahogy Dávid ígérte, a zöldalma nekem nem, de ugye rágóztam. A cappuccinón volt a nyuszi, és jó volt a tej ezzel a kávéval. Készített még nekem egy chemex-es filtert is, Burundi Ngozi Rugambo kávéból, az EE-ben a héten az eszpresszó alapúak is ebből voltak, és finom, de minden eddig kóstolt formájában kicsit jellegtelen volt. Ez nem feltétlenül baj, de a filteres kávéban (amit hosszú idő után és sok győzködésre kezdtem el egyáltalán inni, de van értelme)  én személy szerint azt szeretem, ha fogyasztás után órákkal, sőt, néha napokkal is emlékszem az ízére. Mint pl. az etióp cuccra (Ethiopia Kebel Konga) az EE-ben pár hete, ami a kotyogósban is zseniális volt, csak nagyon kellett figyelni, hogy elcsípjem, mielőtt jött a sok gőz.

Elvileg ugye az volt a terv, hogy olvasni fogok, de végül elkávésdumáltuk az időt Dáviddal, nagyon helyesen. Egy részét majd beleírom későbbi blogbejegyzésekbe. Azt mondtam neki előre, hogy meg fogom írni, szerinte nem jó a kotyogós egyáltalán, mert megégeti a kávét, én meg győzködtem, hogy a maga nemében az is jó, illetve hogy odafigyelve kell használni, akkor nem ég meg, ld. előző bejegyzés. Közben bejött még egy vendég, és kaptam egy Nicaraguea Limoncello Longberry PN típusú kávéból is presszót, ez van a másik őrlőben, és beszéltünk róla, hogy kijön-e az early grey teás íz, szerintem sem, és megnyugodtam, hogy arra a különleges ízre, amit viszont éreztem, még Dávidnak sincs szava. Én a keserű mandulát mondtam, ezt ő lelőtte azzal, hogy olyanja minden kávénak van. Akkor ennek jobban, mondjuk. Közben a másik, kicsit másnapos vendég megkérdezte, miért van rajtam pókemberes öv, ami azért jött jól, mert emlékeztetett rá, hogy feltegyem a kérdést az olvasóknak: szerintük hogy jön majd Dr. Jean Grey az X-Menből és a klingonok erre a blogra?

Szólj hozzá